petek, 28. september 2012

Pralni prašek

Že pred časom sem na spletu zasledila debate o domačem pralnem sredstvu. Pritegnile so me, ker ...
  • je prašek eko - uporabiš vodo, milo in sodo
  • je eko, ker ne kupuješ vsakič pralnega praška v plastenki, ki jo nato zavržeš
  • je ZELO poceni, res velik plus
  • je enostavno za pripravo
  • ravno tako diši in opere perilo kot je treba
To je dovolj razlogov, da sem se lotila priprave tudi sama.
Potrebujemo:
2,5 l vode
125 g Marseille mila
1 velika žlica sode bikarbone
1 velika žlica pralne sode
kis za vlaganje
eterično olje - po želji

Soda bikarbona
Kupila sem jo v Eurospin-u, pakirana 500 g, cena 0,49 eur

Milo
Kupila sem ga v DM-u, pakirano 125 g, cena 0,90 eur

Pralna soda
Kupila sem jo v Muller-ju, pakirana 500 g, cena 0,99 eur

Vodo zavremo v loncu in odstavimo, vanjo stresemo naribano milo in mešamo, da se stopi.
 

Ko se stopljeno milo v vodi nekoliko shladi, dodamo sodo bikarbono in pralno sodo.
Sodi povzročita, da se prične zmes gostiti, zato jo med hlajenjem mešamo. Dodamo dve žlici kisa in eno malo žličko poljubnega eteričnega olja po želji. Jaz sem dodala pomarančno eterično olje.


Ko je zmes še topla, jo nalijemo v prazno embalažo pralnega sredstva. Pokrijemo in vsakih nekaj minut pretresemo, da se ne strdi, da ne nastanejo grudice.
Dobimo gladko pasto oz. pralno sredstvo. Ni tako tekoče kot kupljeni praški, zato pred uporabo zaprto plastenko pretresemo.
Pralno sredstvo uporabljamo kot običajnega kupljenega, namesto mehčalca pa uporabljamo kis za vlaganje. Tako bomo še bolj eko. Preverjeno oprano perilo ob uporabi kisa namesto mehčalca, ne smrdi po kisu. Ni pa priporočljiv vinski ali jabolčni kis zaradi obarvanja (predvsem predalčka za doziranje).


Če poskusim naredit kalkulacijo tako na oko, za 2,5 litra pralnega praška odštejem dober evro.
Pardon eko evro :))) Sode je itak pakirana po pol kilograma in je za mnogo priprav praška.

8 komentarjev:

  1. Šele po "nekaj" letih pranja, zvem za tako poceni in eko pralno sredstvo.

    OdgovoriIzbriši
  2. No saj "fora" mehčalca je itak le ustrezen pH, da nevtralizira lužnost pralnega sredstva ter posledično zmehča tkanino. To vem že dlje časa... Kar se pa gostote tiče pa zagotovo obstaja varijanta, da ostane bolj "tekoče".

    Kot berem na internetu pa si pozabila omeniti, da z uporabo pralne sode (soda karbona in ne bi-karbona) poskrbi za nevtralizacijo apnenca. Torej nadomesti tudi uporabo Calgonita.

    Za dolenjske konce priporočam povišano dozo sode karbone torej, ker je voda izredno trda.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdravljeni!

    Ker nisem kemik pač ne vem.Moje vprašanje je, kakšna razlika je med sodo karbono in bikarbono in kje se jo lahko kupi.

    Hvala za odgovor

    OdgovoriIzbriši
  4. Odgovor na vaše vprašanje na spodnji povezavi:)
    http://sodabikarbona.si/pralna_soda.html

    Jaz sem pralno sodo kupila kot je navedeno pod fotografijo le te:)tudi za ostale sestavine sem navedla kraj nakupa in ceno:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne nasedajte, ker sem zadnjič 'kuhala' tekoči detergent za perilo in se je strdil, čim se je ohladil. Enkrat sem ga uporabila, ker je bil še topel. Tako da sem vrgla samo denar stran. Receptu manjka namreč sredstvo za mehčanje, da se milo ne bi spet strdilo ...

    OdgovoriIzbriši
  6. Receptu nič ne manjka. Med ohlajanjem ga večkrat premešajte. Jaz ga pustim da se ohladi in strdi, nato ga premešam s paličnim mešalnikom in ostane primerno mehek, da se lepi zliva.

    OdgovoriIzbriši
  7. Živjo, tole bom definitvno sprobala, zanima pa me, glede na to da Kis + Soda ne gresta skupaj, ker se med sabo nevtralizirata. Bi morda raje dala kis na koncu v zadnje izpiranje namesto mehčalca, ne pa med omenjeni detergent. lp Nataša

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, jaz sem dala kisa na koncu ko je bilo ohlajeno. Enkrat sem ga dodala v še vročo zmes, pa je prišlo do vidne reakcije in je kar zašumelo, takrat najbrž prašek ni imel takšne moči. Že dalj časa pa itak prakticiram kis namesto mehčalca :)

      Sem pa nehala uporabljat domač prašek, priznam. Ni ravno za trdovratno umazanijo. Pri dveh majhnih otrocih pa je le treba biti "močan" :))

      Lahko se pa kombinira domač in kupljen detergent v smislu, da za manj umazano perilo uporabljamo domačega, sicer pa kupljenega.

      Izbriši