četrtek, 23. maj 2013

Akacijev sok

Lansko leto sem bila sama s puncama in nisem uspela igrat vloge nabiralke, letos pa je spet doma glava družine in mi priskoči na pomoč tudi pri takih bolj "babjih" rečeh. Včeraj smo se s tamalima puncama odpeljali pod Korinj in nabrali akacijevo cvetje. Poznate? Tisto belo v grozdih, ki diši že na daleč. No pa tudi za nabirat je daleč, ker so običajno akacije ob cestah, poteh in jih nihče ne obrezuje... tako da so veje zelo visoke. Brez moške pomoči meni na drevesih, za katera vem kje so, res ne bi uspelo;)

Skuhala sem sok oz. sirup, ki ga redčimo z vodo in pijemo hladnega, mrzlega, toplega, ... kakor nam paše. Lahko je tudi kot sladilo čaja:) zakaj pa ne ;)

Akacijev sok oz. sirup skuham enako kot vsakega drugega. Torej vedno naberem cvetje ali listje, odvisno od rastline...
Cvetje naberem pri LIPI, REGRATU, BEZGU in AKACIJI.
Liste oz. celo rastlino pa pri MELISI, METI in njima podobnih rastlinah.

Akacijev sirup

Potrebujemo (količino lahko zmanjšamo a ohranimo razmerje):
cvetje (1300 g)
vodo (4,5 l)
sladkor (4 kg)
citronsko kislino (50 g oz. 2 zavojčka ali po želji več, npr. 3 zavojčke kar znese 75 g)

7 steklenic (pri zgornjih količinah dobimo približno 7 l soka)


 

Naberemo cvetje (ki so v nekakšnih grozdih in se krasno smuka iz vejic).
Nabrala sem 1300 g cvetja,
to je zelo veliko, a kaj naj če je tako fino nabirat ...
... in imaš dva pridna pomočnika.

 Nabrano cvetje. Dišiiiiii ....

 Cvetje v vodi spremeni barvo. 

 Po 12 urah (ali največ po 24 urah) tekočino precedimo.
Na cedilo poveznemo zelo gosto gazo oz. filter (za kavomate).
Jaz uporabim Tosamino plenično podlogo (oz. krpico).
Cvetje ožamem med dlanmi, da iztisnem čim več vode.

 Tekočino, ki je rjavkasto obarvana, nalijemo v lonec in pričnemo segrevati.
Dodamo sladkor in med segrevanjem mešamo, da se sladkor stopi.

Med segrevanjem dodamo citronsko kislino. 
Jaz nastali sirup le močno segrejem, ne pa zavrem. 
Na gladini se naredijo penice, ki jih z žlico odstranim.

 Ko sirupu dodamo kislino spremeni barvo. 
Videti je kot čarovnija. 
Postane lepo rdečkaste barve. Nenavadno, saj je cvetje belo :)

Sirup nalijemo v čiste steklenice in še vroče zapremo. 

Pomembna je priprava steklenic. Res jih očistimo temeljito. Jaz oprane še mokre dam v hladno pečico, ki jo segrevam do 100 stopinj. Pustim 10 minut in sirup nalijem v vroče steklenice. Takoj pokrijem. 
Pri nas se sirup ne pokvari, (ker ga prej spijemo...) Včasih skuham veliko različnih okusov, ki sem jih naštela že zgoraj, tako da je v jeseni 20 l sirupa ali več. Zato vsega ne spijemo v enem letu, a se vseeno ne pokvari.
Doma me že malo kregajo, da morajo ves čas piti te moje "zvarke", zato bom letos naredila le akacijevega, ki je res najboljši... no mogoče še melisinega ... hihihi...

Na zdravje :)

18 komentarjev:

  1. O super! Akacije tako čudovito dišijo, kako mora biti sirup dober.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja. Utekočinjen vonj:-) kot bi pil ta krasni vonj...

    OdgovoriIzbriši
  3. meni pa po tem receptu ne pride tako rdečkaste barve mogoče kdo ve zakaj?
    hvala

    OdgovoriIzbriši
  4. jaz sem ga kuhala letos drugič. Obakrat je ob dodatku citronske kisline postal rdečkast in bolj bister. Enako se mi zgodi pri drugih sirupih, le da so druge barve. Npr. lipov je oranžen, bezgov rumen.

    OdgovoriIzbriši
  5. mene pa zanima ali akacijeve cvete namočimo cele ali jih osmukamo hvala za odgovor

    OdgovoriIzbriši
  6. Jaz jih osmukam že med nabiranjem, saj je tudi nabiranje na tak način najenostavnejše :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Jerneja jaz sem jih tudi osmukala in jih potem namočila vendar mi je sirup prišel prozorne barve ,sem mislila če bi akacijo namočila s peclji vred bi mi morda prišel temne barve kaj misliš, drugač pa je sok zelo dober,hvala ti za odgovor in še naprej veliko ustvarjanja ti želim

    OdgovoriIzbriši
  8. Jaz pa vodo prej zavrem,pustim da se ohladi in nato zlijem k cvetom,pustim 24ur namočene

    OdgovoriIzbriši
  9. men je tudi prišu prozoren sok sm pa delala prav tako kot piše,in nevem kaj je šlo narobe

    OdgovoriIzbriši
  10. Živijo. Jaz ga pa še nisem delala, imam pa drugačno vprašanje. Zelo sem vam hvaležna, ker imate napisano koliko je cvetov, saj namreč na vago poznam, moti me pa pri določenih receptih ali nasvetih kakih tet, ko zveš, da daš šop npr melise. Kolikšen šop, da ne bo premalo ali veliko. Zato me zanima ali ta kilaza ustreza tudi za lipo, meliso, meto... Hvala

    OdgovoriIzbriši
  11. Mi ga letos delamo prvič. Upamo, da nam uspe! Lp :) hvala za recept

    OdgovoriIzbriši
  12. lep pozdrav,
    naj se prvo zahvalim za recept, res odličen sok. mi pa ni jasno tudi meni ne kakšna je razlika med vašimi akacijami in mojimi, sok je že tretjo rundo lepe prozorne barve :) že tekočina se ne obarva , diši pa vseeno in okus je božanski...kakšna ideja za to skrivnost ? ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. Odličen recept. Hvala. Jaz uporabim meto in meliso in je odličen. Lp

    OdgovoriIzbriši
  14. Danes sem delala in je prozoren,prav tako kot bezgov, a odličen po okusu.Od česa pa je lahko druge barve?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hm, ne vem... moj je postal rdeč ko sem dodala citronsko kislino.

      Izbriši
  15. Zelo dobri sokovi in zmeraj uspejo samo letos je precej dežja in ja premalo peloda na rožic inah pa lp

    OdgovoriIzbriši
  16. Ali lahko naredim sok po enakem postopku kot bezgovega? Najprej prekuham vodo s sladkorjem, ohladim in v mlačno dodam cvetove ter citronko? Bi lahko bilo kaj narobe?
    Hvala;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz delam vse sokove po istem receptu, le cvetje oz. zelišče menjam.

      Izbriši