ponedeljek, 12. december 2011

Jaffa kocke

Že lansko leto mi je Miklavž prinesel eno knjižico z recepti. V njej so recepti v glavnem za peciva, le nekaj je piškotov in drugih sladic. Na fotkah v knjižici so vsa peciva videti najboljša na svetu, ko pa spodaj pogledaš seznam sestavin, te pa skoraj kap. Vedno je treba veliko vsega in največkrat je pecivo sestavljeno iz vsaj 3 plasti, najpogosteje pa še več:) Zato se še tako izkušena kuharica kar malo ustraši seznamov in navodil:) Nekaj mesecev sem le listala knjižico in vsakič, ko sme želela kaj spečt, mi je manjkala vsaj ena sestavina:) seveda, saj nisme trgovina:)
Potem pa sem počasi začela kupovat sestavine na zalogo, kar tako za vsak slučaj;) Mak, kokos, mandlje, gustin, pudinge različnih okusov, orehe, lešnike, čokolade, ... in se pripravljala, da enkrat začnem pečt iz "te skrivnostne" knjige:)
Največji problem je bil izbrat prvi recept:))) Saj veste - tehtnica :)))) Pa tudi... kako naj se človek odloči za enega izmed vseh 165 receptov. Da pa ne delam krivice nobenemu, sem se odločila, da spečem VSE. Ne, ne naekrat, počasi... priložnost za priložnostjo ;) Edina ovira je, da se mi rit po porodu še vedno ni zmanjšala:) ampak saj ne bom jedla sama;) Projekt sem poimenovala 165 sladkih:) (pod to oznako bom shranjevala tudi recepte na blogu) ....  In začela:)

Do danes sem preizkusila 9 receptov. Vsi so uspeli:) Nobena sladica ni preživela, vse smo ugonobili, jedci pa še vedno živi in zdravi, upajoč, da kmalu kaj spečem;) Vse sladice smo ocenili z oceno od 1 do 5:) in ne glede na oceno, vse pojedli:))) Pa da ne boste mislili, niso vse sladice dobile petke, pa ne zaradi kuharice, pač niso bile dovolj sočne (to je bil običajno razlog za slabšo oceno). Ker so količine pripravljenega peciva običajno kar velike, se jih lotim za posebne priložnosti, kadar si doma le zaželimo nekaj sladkega, se znajdemo na hitrejši način.

Ker v začetku "165 sladkih" še nisem pisala bloga, bom začela z zadnjim narejenim predvčerajšnim:) (ki je bil sicer deveti, tukaj pa bo prvi, vseh ostalih 8 pa vrinem počasi ali jih ponovim ob priliki) Na poizkušinjo sem ga nesla na praznovanje 40. rojstnega dne svakinje.
Ne se prestrašit dolžine seznamov in navodil, ko se človek loti ni tako zapleteno, kot je videti v začetku:) Ko pa jedci hvalijo in cmokajo od užitka, je zadovoljstvo nepopisno.

Recept za jaffa kocke
Sestavine za testo:
5 jajc
8 žlic sladkorja
8 žlic moke
4 žlice olja
4 žlice hladne vode
1/2 pecilnega praška
1 žlica kakava

Priprava : penasto umešamo jajca s sladkorjem in vodo. Dodamo olje in moko pomešano s pecilnim. Testo razdelimo na 2 enaka dela in v enega vmešamo kakav. Vsak biskvit spečemo posebej v enako velikem pekaču. Jaz sem uporabila pekač velikosti 27x35 cm, priporočam v teh dimenzijah, večjega pekača raje ne, ker bo potem biskvit pretanek. Spekla sem najprej enega, vzela iz pekača in spekla še drugega, saj nimam dveh enakih pekačev. Na pekač sem položila peki papir, tako da pečeno pecivo brez  problema vzamem iz pekača. Pekla sem pri 175 stopinjah.

Sestavine za kremo:
7,5 dcl mleka
7,5 žlice gustina
25 dag sladkorja v prahu
25 dag margarine
2 rebri čokolade (ali kakav v prahu)
1 vanilijev sladkor

Priprava: v 2 dcl mleka tzmešamo gustin in skuhamo v preostalem mleku. Maso ohladimo. Penasto umešamo margarino in sladkor in dodamo ohlajeno maso. Kremo razdelimo na 2 enaka dela, v enega dodamo stopljeno čokolado (oz. kakav), v drugega pa vanilijev sladkor.

Potrebujemo še
2 škatli jaffa piškotov, nekaj žlic ruma in voda za pomakanje piškotov
Čokoladni obliv, ki ga zmešamo nad paro: 15 dag čokolade, 10 dag margarine, 1 žlica olja

Postopek izdelave peciva: Rjav biskvit položimo spodaj v pekač, ga premažemo z belo kremo, Piškote jafa pomakamo v rum z vodo in jih zlagamo preko bele kreme s čokoladno stranjo navzdol. Premažemo z rjavo kremo in pokrijemo z belim biskvitom. celo pecivo prelijemo s čokoladnim oblivom:)
Jaz običajno pecivo shranim na hladno (v hladilnik) vsaj za nekaj ur; biskvit se navlaži od krem, čokolada se strdi, kreme postanejo prijetno hladne.


Pa še slikca iz domače kuhinje za sline cedit;)
Dober tek!



2 komentarja: