petek, 17. februar 2012

Pustni krofi pečeni v pečici

Krofi pa morajo biti, ko maškare skačejo naokrog:)


A mnogo je faktorjev, ki vplivajo, da gospodinja naredi lepe in dobre krofe. Ja, seveda, tudi lepi morajo biti. In le z izkušnjami pridobimo toliko spretnosti, da so dobri in lepi hkrati:) Včasih pa tudi izkušnje zatajijo. Takrat krivimo luno pa kvas, moko, temperaturo olja ....
Sama še nikoli nisem cvrla krofov, pa me tudi ne mika. Več dejavnikov vpliva na to: nimam nape, smrad po stanovanju pa me moti, dolgotrajno zračenje v teh mrzlih dneh mi ne diši, še posebej ker imamo kuhinjo in dnevno sobo kot večji skupni prostor, smrad mi potem potuje še v zgornje prostore.... poleg tega nisem sigurna, če bi moji krofi imeli lepe paščke;) ki so tako zelo pomembni, pa da ne bi bili premastni, kar ni ravno zdravo ;) pa da v njih ne bi bilo luknje, ki bi jo naredila obiskovalka miška ;)
Zato pri nas v pustnem času jemo krofe malo drugače narejene. Pečene v pečici. Sigurno so lepi, dobri tudi, pa še mastni niso:) Ker so zgoraj premazani z jajcem, so pečeni videti kot pravi ocvrti krofi, saj je stranski pas svetlejši.

Sestavine za 15 krofov premera 8 cm
60 dag moke
4 dag kvasa
3 dcl mleka
2 žlici olja
6 dag masla
8 dag sladkorja
2 žlici ruma
3 rumenjaki
pol žličke soli

marmelada
beljak za premaz
jajce za zgornji premaz

Kvašeno testo zamesimo kot običajno: v skodelico nalijemo 0,5 dcl mlačnega mleka, nadrobimo kvas, dodamo žličko sladkorja. Počakamo, da se dvigne.
Mleko, sladkor, maslo in sol segrejemo da se sestavine dobro zmešajo in maslo stopi. Dodamo rum in olje. V skledo presejemo moko, naredimo vdolbino ter vanjo zlijemo zmes mleka in ostalih sestavin, 3 rumenjake in dvignjen kvas. Z leseno žlico zgnetemo testo. Po potrebi dodamo še moko. Če je testo dovolj gosto, ne dodajamo tekočine ampak pustimo višek moke v posodi. Testo pustimo počivati, da se dvigne za dvakratno količino. Naj bo na toplem in pokrit s krpo.


Testo stresemo na pult, rahlo pregnetemo in zvaljamo na debelino približno 1 - 1,5 cm. Izrežemo kroge.


Rob kroga premažemo z beljakom in na sredino damo žličko marmelade.



Z drugim krogom pokrijemo spodnji krog.


Zgornjo stran premažemo s stepenim celim jajcem. Zložimo na pekač in počakamo, da se krofi še malenkost dvignejo. Pečemo v ogreti pečici pri približno 175 stopinjah toliko časa, da lepo porumenijo.



Pečene posujemo z mletim sladkorjem. Po želji jih lahko pomočimo v čokolado, posujemo s kokosom, orehi ...



Dober tek!

19 komentarjev:

  1. Hvala za tale recept. Zagotovo bo preizkušen. Sem vesela, da sem našla tvoj blog.

    OdgovoriIzbriši
  2. Simona hvala, upam, da najdeš čim več koristnih stvari :) Krofi pa naj uspejo;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Jaz bom tudi probala. Samo upam, da niso preveč podobni buhtljem ... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Vesna, ja, raje povem vnaprej, dokaj podobno buhtljem :)meni so takšni všeč za delat, jem pa rada tudi ocvrte;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja, tole je še en odličen recept...
    Tudi sama vse večkrat "prakticiram cvrtje v pečici" (pomfri, meso, ohrovtov čips, idr.), saj imam podobno mišljenje...
    A priznam.., občasno si z veseljem privoščim kakšnega pečenega v olju, toliko, da "udrem piko".., saj je okus precej drugačen.
    A lepo je poznati alternativo.
    Hvala Jerneja.

    OdgovoriIzbriši
  6. Včeraj sem pri hčeri spekla cel pladenj, vendar danes ponovim "vajo", ker so pošli še topli. Hvala za recept.

    OdgovoriIzbriši
  7. Topli so res božansko dobri:-)

    OdgovoriIzbriši
  8. mi lahko poveste, koliko časa se pečejo.samo za sigurnost gre... hvala. :)

    OdgovoriIzbriši
  9. super recept in božanski krofi..

    OdgovoriIzbriši
  10. Mene zanima zakaj ne narastejo enakomerno. Na eni strani jih je fejt dvignilo na drugi strani pa so ostali nizki pa brez rinka

    OdgovoriIzbriši
  11. Slika na koncu je iz pravljice. Tisto so pravi krofi.
    Jaz sem 2 x pekel. Niti podobni niso krofom. Neenakomerni do amena. Bolj na buhtle spominjajo. Sem probal tanjše in debelejše delat. Tanjši so boljši. Ime KROF v tem primeru ne bo pravo...je pa zadeva zelo dobra...z malo nutelle napolnjeni pašejo super zraven Barkafeja. :)
    lp
    Peter

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vaja dela mojstra :) pri kvašenem testu pa je treba tudi malo sreče:) sicer pa ni vse v obliki, pomembno je da so okusni ;)

      Fotografija v blogu pa je moja amaterska izvedba in amatersko znanje fotografiranja - tako da vsem, ki ni uspelo, ne mene krivit, lahko mirno preskočijo recept .... :( ne vem zakaj eni tukaj stresajo slabo voljo :P

      Izbriši
  12. Super! Zelo dobri krofi.

    OdgovoriIzbriši
  13. Tak so dobri da sem si skoraj prste pogrizel pa kakšen kos prekajenega zraven paše ha ha!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Mene pa zanima koliko suhega kvasa dam, ker bi ga zamenjala s svežim. Hvala :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Mi pa obožujemo buhtlje in če je okus podoben njim, oblika pa krofom - bo čisto tapravo! :-) Bi pa tudi mene zanimal približen čas pečenja...

    OdgovoriIzbriši
  16. Danes sem jih prvič pekla.Bili so zelo dobri.Hitro so šli v promet. Zagotovo ponovim vajo. Hvala. :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Mi lahko prosim poveste koliko časa se pečejo krofi, da vem tako okvirno? Hvala

    OdgovoriIzbriši